דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב סלון, או למה אני לא מצליחה לבחור ספות?? 

מאת    [ 09/02/2014 ]

מילים במאמר: 778   [ נצפה 2200 פעמים ]

עיצוב סלון, או למה אני לא מצליח/ה לבחור ספות?? שמלת ערב, פיגמה, בגדי עבודה, חליפה, כיצד נרגיש בנוח בחלל המרכזי של הבית ובישיבה על ספות שעונות על כל צרכינו..

עיצוב סלון הבית, עם או בלי מטבח פתוח, הוא משימה הדורשת המון מחשבה. במרכזה בחירת מערכות הישיבה – ספות, כורסאות ושולחן סלון.

הסלון הוא מקום האירוח, הרביצה המשפחתית ומרכז החלל הציבורי בבית ולכן עליו להיות מתוכנן בקפידה ולבטא את האווירה העיצובית של הבית ואת אופי הגרים בו.

פרקטיות עם עיצוב זה שם המשחק. טרם יציאתכם למסע חיפושים לבחירת ספות לסלון, כדאי שתדעו בדיוק מה אתם צריכים ומה אתם רוצים. אחרת המסע יהפוך למסע צלב שקורבנותיו הם בעיקר אתם והזמן שלכם..

פרקטיות – תחשבו מה הסלון שלכם צריך?..
לכל אדם ולכל משפחה צרכים שונים אבל אם נחלק את המהות האנושית הרי שנמצא: אנשים שאוהבים לארח (וכאלו שאוהבים להתארח..),
אנשים שמרשים לחיית המחמד האהובה לעלות על הספה (וכאלו שאוהבים חיות רק בספארי..),
וכמובן האוצר הכי יקר שלנו –האם יש לכם ילדים קטנים (ועד כמה הם אוהבים לבדוק את כשרון הציור והנשנוש שלהם - על רהיטים)...
עוד כדאי לחשוב: האם אתם מבלים הרבה בבית? האם הסלון הוא המקום המרכזי לצפייה בטלוויזיה? האם מותר אצלכם לאכול בסלון או רק על שולחן אוכל?
ושאלה אחרונה – האם אתם אוהבים/צריכים דינמיות ואפשרות לשינוי מדי פעם?

עכשיו שהגדרנו את זה..

מהם הסוגים השונים של מערכות ישיבה, בדים וחומרים מהם תוכלו לבחור על פי צרכי הבית, וטעמכם האישי?

מערכות ישיבה נחלקות לשלשה חלקים – הריפוד, החומר והעיצוב.

אפשרויות הריפוד – בד, עור או סקיי
בדי ריפוד
– מבחר אפשרויות הבדים מגוונות מאוד:
בדי ריפוד טבעיים כגון קטיפה ופשתן, מעניקים מראה קליל ואורירי לספה, נעימים למראה ולישיבה. החיסרון – נוטים לקלוט כתמים במהירות, הניקוי רק בכביסה עדינה או ניקוי יבש.
בדי ריפוד סינתטיים אשר מונעים חדירת נוזלים וכתמים לבד, קלים יותר לניקוי ותחזוקה ועמידים לאורך זמן רב יותר. החסרון שלהם הוא (הפוך כמובן) במגע הפחות נעים. עם זאת יש טכנולוגיות שמדמות בבד הסינתטי היום את איכויות הכותנה.
רעיון: ניתן לבחור בד לספות ממגוון צבעים וטקסטורות ואפשרויות המשחק הן רבות. כך למשל, אפשר לשלב בין ספה בצבעים נייטרלים ורגועים ולצידה בקונטרסט "משוגע", כורסא צבעונית או בעלת טקסטורה מעניינת. 

נקודה למחשבה: במידה ויש עוללים בסביבה, מומלץ לבחור בבד דוחה כתמים.

ספות עור:
העור עובר תהליך עיבוד ארוך ומורכב, אשר משווה לו מראה יוקרתי ומהודר. ספות מעור נהנות מעמידות גבוהה לאורך זמן ואף מראן משתבח עם השנים. עם זאת -
שימו לב! איכות וצורת ההדבקה של ריפוד העור על הרהיט הם בעלי משמעות קריטית – כמו גם אופן צביעת העור - במידה והעור מודבק על שכבה מלאכותית, תיפגע איכות הספות ועמידותן. ככל שהעור נושם יותר, כך יהיה חשוף לפגיעות כתמי אוכל ולכלוך אשר שוקעים בו. ספות, כורסאות וכיסאות מעור איכותי יחזיקו שנים טובות אשר אשר ייראו בהם סימני דהייה של הצבע או "פיצוצים" בעור.

נקודה למחשבה: בארץ ישראל הלוהטת... ריפוד ספות עור יהיה פחות נעים למגע באקלים שלנו ויכול לגרום להזעה ו"להידבקות לספה" כאשר יושבים עליו.

עיצוב – מה אתם רוצים שהסלון שלכם ישדר?
עיצוב סלון צריך להתאים לעיצוב הבית ולאופי שלכם. לא כולם ייהנו מכרית הנוצות בחדר השינה שלכם כל האורחים יתרשמו ויתרגשו מהמראה והנוחות של הסלון שלכם. בעבר היה נהוג לבחור מערכת ספות המורכבת מספה תלת מושבית, ספה דו מושבית וכורסא. כיום ניתן לבחור מערכת ספות סלון בהרכבים שונים, ובשילוב סגנונות וצבעים.

גודל הספה והצורה שלה יקבע בהתאם לצרכים ולגודל החדר. לפני סיור חיפוש סלון מדדו את המידות בשטח, אפשר לסמן אותם עם קרטון או בסרט הדבקה או במידה ויש תכנית קחו אותה עמכם עם סרגל ועפרון לשרטוט. ספה רכה ורחבה מתאימה לרביצה, כורסא בעלת ידיות תשמש לישיבה רשמית יותר. האם תרצו כורסא מלכותית לאחד או כזו כורסא המתאימה לשניים?

תכל'ס, איפה מחפשים?
לאחרונה גיליתי את אפליקציית HOUZZ.COM. כמובן שהאפליקציה פותחה על ידי זוג ישראלים (החיים בעמק הסיליקון) ועונים לשם עדי טטרקו ואלון כהן. אפליקציית העיצוב Houzz.com הפכה במהרה להצלחה גדולה בעולם אפליקציות האייפון והאייפד וזכתה מ-CNN לכינוי הסופר-מחמיא: "הוויקיפדיה של עיצוב הבית". יותר מ-3 מיליון הורדות באפסטור הפכו אותה לאחת מחמשת האפליקציות הפופולריות ביותר בקטגוריית ה-LIFESTYLE.

אפליקציית Houzz תספק טריליון רעיונות לעיצוב הבית, אפשרות לראות התאמת רהיטים לעיצובים שונים וגם לשמור ולשתף דברים שאהבתם ב-IDEABOOK פרטי משלכם. זהירות! אתם יודעים איך תיכנסו אבל אי אפשר לדעת מתי ואיך תצאו משם...

ריגול תעשייתי אצל חברים.. כן, כן, אין דבר טוב יותר מלפקוח עיניים חקרניות כשאתם מבקרים בבתי חברים, ולהגדיר לעצמכם מה אהבתם ומה לא. מומלץ ביותר לשמור את המסקנות שלכם (בעיקר את הביקורת) לעצמכם! אחרי הכל, ברגע שתקנו סופסוף ספות, תרצו שיהיה לכם את מי להזמין לשבת עליהן..

 

הכותבת הינה אשת שיווק, מיתוג ותוכן העוסקת בלייף סטייל ועיצוב. 


אין כמו תל אביב בעולם...
אנחנו במשפחה (כבר 3 דורות) תמיד חוזרים לחנות הרהיטים של סטודיו K קצב הממוקם בתל אביב, ומצליח ליצור לכל דור במשפחה שלנו את העיצוב המתאים לו ויחד עם כך לשמור על פרקטיות ומחיר סופר-אטרקטיבי ביחס לתמורה ובכלל. האחים קצב, שאול ודורון, מעצבים ויוצרים רהיטים בהתאמה אישית הכוללים ספות, כורסאות, כסאות מעוצבים, שולחנות אוכל וסלון, חדרי שינה ועוד.
היכנסו לפייסבוק של סטודיו K קצב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב